پايان نامه ارزيابي عملكرد مهاربند كمانش ناپذير و تعيين پارامترهاي عملكرد لرزه اي مورد استفاده استاندارد 2800 ايران

مقالات علمي آموزشي رشته هاي برق عمران روانشناسي حسابداري حقوق الهيات علوم اجتماعي تاريخ ادبيات مكانيك صنايع كامپيوتر كشاورزي تربيت بدني

Stunning features of the Mercedes Benz cars
اعتراض به حكم بعد از قطعيت آن - حقوق متهم در قانون آيين دادرسي كيفري جديد
دانلود پايان نامه - كمالگرايي و سرسختي و رضايت زناشويي در دانشجويان متاهل
رابطه بين كيفيت خدمات، اعتماد، ارزش ادراك شده و رضايت و وفاداري مشتريان
توسعه منابع انساني در دستيابي به چابكي سازماني
پژوهش(پايان نامه) : بررسي رابطه بين توسعه بازار مالي و رشد اقتصادي در ايران
شنبه ۲۰ اسفند ۰۱

پايان نامه ارزيابي عملكرد مهاربند كمانش ناپذير و تعيين پارامترهاي عملكرد لرزه اي مورد استفاده استاندارد 2800 ايران

امروزه استفاده از مهاربندهاي ضربدري براي مقاوم­سازي سازه­ها در برابر زلزله، بخصوص در مورد ساختمانهاي بلند رواج زيادي يافته كه از جمله دلايل آن مي­توان به سختي زياد اين مهاربندها و نيز دلايل اقتصادي اشاره نمود. در سيستم­هاي قاب مهاربندي، انتظار مي­رود تنها درصد كمي از بارهاي جانبي وارده، بوسيله عملكردهاي خمشي و يا انعطاف­پذير در اتصالات قابهاي خمشي تحمل گردند. اعضاي قطري، برش را مستقيماً بصورت نيروي فشاري و يا كششي تبديل كرده و به سيستم قائم انتقال مي­دهند [6].

عملكرد مطلوب مهاربندهاي هم مركز، پس از مرحله الاستيك بستگي به اين موضوع دارد كه مهاربندها براي رفتار كمانشي قابل پيش­بيني طراحي شده باشند. قاب­هاي بادبندي شده هم­مركز انرژي را بوسيله كمانش بادبند مستهلك مي­كنند، محدوديت ضريب لاغري بادبند از كمانش موضعي بادبند جلوگيري مي­كند. از اين رو بادبندهاي لاغر نسبت به بادبندهاي چاق­تر انرژي كمتري را مستهلك مي­كنند.

قاب­هاي مهاربندي مقيد شده در برابر كمانش (BRBF) يك رده­ي خاص از قاب­هاي مهاربندي شده­ي هم مركز هستند، تقاطع محورهاي اعضاي[1]BRBF در يك نقطه­ي اتصال، يك سيستم خرپايي عمودي كه نيروهاي جانبي را تحمل مي­كند، تشكيل مي­دهد. BRBF داراي شكل­پذيري و جذب انرژي بيشتري در مقايسه با SCBF است زيرا از كمانش كلي مهاربند و كاهش مقاومت مربوط به آن در نيروها و تغييرشكل­هاي مربوط به جابجايي نسبي طرح، در طبقه­ها جلوگيري مي­كند. توجه داشته باشيد كه مهاربند K و X شكل به عنوان گزينه­هاي BRBF به شمار نمي­روند.

متن كامل فايل در لينك زير :

در المان­هاي مهاربندي BRBF جذب انرژي در طي چرخه­هاي تسليم پايدار كششي- فشاري صورت مي­پذيرد

[1] .BRB:Buckling Restrained Brace Frame

 

. شكل 1-9 مشخصات رفتاري هيسترزيس براي اين نوع از مهاربند را در مقايسه با مهاربند كمانش­كننده نشان مي­دهد، اين رفتار در طي محدود نمودن كمانش هسته­ي فولادي در داخل المان­هاي مهاربندي حاصل مي­شود. تنش محوري از مقاومت كمانشي خمشي جدا شده و بار محوري به هسته­ي فولادي محدود شده است. در حاليكه مكانيزم مقيدسازي كمانش، كه به طور معمول يك پوشش است، در برابر كمانش كلي مهاربندها مقاومت كرده و كمانش هسته­ي فولادي در مودهاي بالاتر را مقيد مي­سازد [6].

مشخصات رفتاري هيسترزيس

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.