ميزان تأثير سطح سواد والدين با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان

مقالات علمي آموزشي رشته هاي برق عمران روانشناسي حسابداري حقوق الهيات علوم اجتماعي تاريخ ادبيات مكانيك صنايع كامپيوتر كشاورزي تربيت بدني

Stunning features of the Mercedes Benz cars
اعتراض به حكم بعد از قطعيت آن - حقوق متهم در قانون آيين دادرسي كيفري جديد
دانلود پايان نامه - كمالگرايي و سرسختي و رضايت زناشويي در دانشجويان متاهل
رابطه بين كيفيت خدمات، اعتماد، ارزش ادراك شده و رضايت و وفاداري مشتريان
توسعه منابع انساني در دستيابي به چابكي سازماني
پژوهش(پايان نامه) : بررسي رابطه بين توسعه بازار مالي و رشد اقتصادي در ايران
سه شنبه ۱۶ اسفند ۰۱

ميزان تأثير سطح سواد والدين با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان

-  رشد زبان كودك با ميزان سخن گويي پدر و مادر با كودك رابطه دارد: عوامل محيطي گوناگون در سخن گويي و قدرت بين كودك تأثير دارد. كودكان خانواده هاي تحصيل كرده و تربيت شده با واژه هاي درست و سخنان شايسته سر و كار دارند و با آنها كه از اين نعمت محرومند تفاوت دارند. ( پارسا،– بهار 1374، ص 59)

ب- مفيد بودن كمك والدين به پيشرفت تحصيلي فرزندان ضعيف خود از نظر درسي : برخي از والدين فرزنداني دارند كه از نظر درسي متوسط و يا اندكي ضعيف هستند اگر تلاش و كوشش مستمر ولي اندك درباره اشان بعمل آيد خواهد توانست خود را همسطح ديگر شاگردان كنند ولي بعلت بي سوادي والدين و يا پايين بودن سطح تحصيلات و اطلاعات انها قادر نيستند به فرزندان خويش كمك كنند همچنين براي اينگونه والدين بسي دشوار است كه فرزندان خود را از نظر درسي كنترل كنند. اغلب آنها بخود واگذاشته شده و يا در برخي از موارد با حيله هاي والدين خود را در ناداني نسبت به وضع خود نگه مي دارند. بر اين اساس سطح فرهنگي والدين و و استعداد و امكان آنها به پرداخت نسبت به كودك و كنترل سر به هواي آنان در عقب ماندگي درسي مؤثر است. (قايقي، 1373، ص 52)

ج- نگرش پدر و مادر نسبت به مدرسه: نگرش پدر و مادر نسبت به مدرسه و آينده زندگي در نگرش كودك نسبت به درس و تحقيق تأثير بسزايي دارد. پدران و مادران كه درس را كاري بيهوده و اتلاف وقت تلقي مي كنند ممكن است در فرزندانشان نيز همين داوري بوجود ايد و در نتيجه براي آموختن وپيشرفت هاي تحصيلي هيچگونه كوششي به كار نبرد. (پارسا، 1371، ص 116)

د- مشاركت و همكاري والدين با كودكان در انجام تكاليف درسي : كودكان در طول سالهاي تحصيلي بايد تكاليفي در خانه انجام دهند و موقع انجام اين تكاليف دچار مشكلاتي شوند. كودكان در فرصت هاي مناسب پدر يا مادر را به كمك مي طلبند و از آنان مي خواهند كه در حل مسائل به آنان كمك كنند و اگر اين همكاري والدين در آموزش كودكان با روش و درست انجام شود مفيد و مؤثر خواهد بود ولي گاهي اوقات هم ممكن است نتايج نامطلوبي به بار آورد. به عنوان مثال اگر كمك هاي والدين به صورت دائمي باشد كودك متكي شده و ممكن است احساس مسئوليت نكند و در انجام تكاليف بدون كمك والدين عاجز بماند. (جهانگرد، 1365، ص 40)

ر- پدر و مادر بايد فرهنگ كتاب خواني و مطالعه را به فرزندان بياموزند: كمك به فرزندان در انتخاب كتاب هاي خوب و متنوع با جاذبه يكي از وظايف مهم  والدين است برخي از اولياء فكري كنند وقت بچه ها تنها بايد صرف خواندن كتاب هاي درسي شود اين تصور نادرست است و والدين بايد با تشويق فرزندان به مطالعه راه دانش افزايي آنان را هموار سازند و بخشي از درآمد خانواده را صرف خريداري كتاب هاي آموزنده كنيم و عادت به مطالعه را در فرزندان بوجود آوريم.

برخي افراد براي  تأمين پوشاك فرزندانشان مبالغ زيادي خرج مي كنند اما جهت آموزش آنان حاضر نيستند هزينه اي تقبل كنند. نتيجه اين تفكر، ضعف فرهنگ كتابخواني در جامعه شده است در تنظيم اقتصاد خانواده بايد بودجه اي براي اعتلاي فكري فرزندان لحاظ گردد. (زرهاني، اسماعيلي، 1372، ص 139)

ص- نقش والدين در گرايش صحيح نسبت به آموزش: بهترين معلمان كودك والدين هستند كه از آموختن پشتيباني كرده و آن را تشويق مي كنند . گرايش صحيح نسبت به آموزش ، مهمترين درسي است كه كودكان مي توانند بياموزند . نقش والدين در اين يادگيري كليدي است والدين مي توانند به اين امر صورت تحقق ببخشند . مدارس مي توانند فقط آن را تصديق نموده بر آن پايه آموزش هاي بعدي را پيش ببرند به فرزندان كمك كنيم. گرايش مثبت نسبت به يادگيري داشته باشند به فرزندانتان كمك كنيد از نظر جسماني، اجتماعي عقلاني احساس رشد نمايند. (فرگوس، 1374، ص 112

ص113)

 

بررسي تاثير سطح سواد والدين بر يادگيري دانش اموزان :

http://uctjournals.com/farsi/archive/psychology/1395/summer/3.pdf

مقاله بررسي تأثير سطح سواد والدين بر پيشرفت تحصيلي

دانلود متن كامل پايان نامه با فرمت ورد : ميزان تأثير سطح سواد والدين با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.