نياز به امنيت

مقالات علمي آموزشي رشته هاي برق عمران روانشناسي حسابداري حقوق الهيات علوم اجتماعي تاريخ ادبيات مكانيك صنايع كامپيوتر كشاورزي تربيت بدني

Stunning features of the Mercedes Benz cars
اعتراض به حكم بعد از قطعيت آن - حقوق متهم در قانون آيين دادرسي كيفري جديد
دانلود پايان نامه - كمالگرايي و سرسختي و رضايت زناشويي در دانشجويان متاهل
رابطه بين كيفيت خدمات، اعتماد، ارزش ادراك شده و رضايت و وفاداري مشتريان
توسعه منابع انساني در دستيابي به چابكي سازماني
پژوهش(پايان نامه) : بررسي رابطه بين توسعه بازار مالي و رشد اقتصادي در ايران
سه شنبه ۱۶ اسفند ۰۱

نياز به امنيت

نياز به امنيت همواره از بنيادي ترين نيازهاي انساني در جامعه بشري به شمار مي رود .مبحث امنيت از نظر روانشناسي به خصوص در بهداشت رواني و در آسيب شناسي رواني اهميت بسيار دارد ،آرامش ،رشد ، شكوفايي انسان ، بروز همه استعدادهاو خلاقيت ها و نيل به همۀكمالات انساني در سايه امنيت به دست مي آيد.باگسترش فضاهاي شهري مدرن ابهام در فضاهاي شهري افزايش مي يابد .زنان به دليل ابهام ايجاد شده از حضور در فضاهاي شهري ترس دارند فضاهاي نامناسب شهري ،فضاهاي بي دفاع ، محلات ناامن ، شهرهايي با معماري صرفاً مردانه همه از عوامل تهديد كننده امنيت شهري  واجتماعي هستند. امروزه امنيت از شاخصه هاي كيفي زندگي در شهرها است .آسيب هاي اجتماعي ازمهم ترين پيامدهاي مختلف امنيت در شهر كرمانشاه به شمار مي روند .از آنجاكه فضاهاي شهري امروزي (كرمانشاه) ،مؤلفه اي براي وقوع نابهنجاري هاي شهري ودر نتيجه عدم وقوع امنيت در شهر مي باشد .بررسي جنبه هاي كيفي و كمي امنيت وايمني در هر يك از فضاها وعناصر كاليدي شهركرمانشاه،بخصوص در فضاهايي با طراحي وكاربرد نامناسب ،بايستي بررسي شود .اين موضوع در فرهنگ بومي و قومي منطقه  كرمانشاه ريشه يابي مي شودپس از  بررسي تجارب جهاني ومطالعات ميداني ، راهكارهايي درجهت ارتقاء امنيت زنان از طريق برنامه ريزي كالبدي(كرمانشاه) پيشنهاد مي گردد.

 

3-2)جامعه مورد مطالعه

3-2-1)ويژگي طبيعي وموقعيت استان

استان كرمانشاه به سبب موقعيت جغرافيايي و قرار گرفتن در ميان رشته كوه‌هاي زاگرس، از آب و هواي متنوعي برخوردار است؛ تاجايي كه آن را استان چهار فصل مي‌نامند. به طور كلي استان كرمانشاه را بر اساس دما، بارش و ناهمواري مي‌توان به سه منطقه آب و هوايي تقسيم كرد.

الف) منطقه سردسير: اين نوع آب و هوا در مناطق مرتفع استان مشاهده مي‌شود. بخش‌هايي از شهرستان‌هاي كنگاور، سنقر، پاوه، جوانرود و همچنين بخش‌هايي از ثلاث باباجاني از اين نوع آب و هوا برخوردارند. تابستان‌هاي ملايم تا گرم و زمستان‌هاي سرد تا خيلي سرد، از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين نوع آب و هوا مي‌باشد. ميانگين دماي تابستان و زمستان اين منطقه به ترتيب 26/6 و 3/4 درجه سانتي‌گراد است و ميانگين بارش 835 ميلي‌متر كه بيشتر آن به صورت برف است.

ب) منطقه گرمسير: اراضي پست واقع در غرب استان، شامل قصرشيرين، سومار، سرپل زهاب و گيلان غرب از مناطق گرمسيري استان به شمار مي‌رود. ارتفاع كم و استقرار در مجاورت بيابان‌هاي خشك عراق از عوامل مؤثر در گرم بودن اين منطقه است. از ويژگي‌هاي اين آب و هوا، تابستان‌هاي بسيار گرم و زمستان‌هاي ملايم مي‌باشد. ميانگين دماي تابستان و زمستان اين منطقه آب و هوايي به ترتيب 32/5 و 11 درجه سانتي‌گراد است. اين منطقه به طور ميانگين 385 ميلي‌متر بارش دارد و برف به ندرت در اين منطقه آب و هوايي مشاهده مي‌شود.

ج) منطقه معتدل: مناطقي كه در حدّفاصل دو منطقه گرمسيري غرب و سردسيري شرق و شمال استان قرار دارند، داراي زمستان‌هاي ملايم تا سرد و تابستان‌هاي گرم هستند. ميانگين دماي تابستان و زمستان اين منطقه به ترتيب 26/1 و 4/1 درجه سانتي‌گراد و ميانگين بارش 441 ميلي‌متر است. بخش اعظم شهرستان‌هاي كرمانشاه، اسلام‌آباد، روانسر، صحنه، هرسين و بخشي از دالاهو در اين منطقه آب و هوايي قرار گرفته‌اند.

ورود و عبور جريان مرطوب مديترانه‌اي موجب اصلي بارش‌هاي استان كرمانشاه است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.